Minden ami benzinnel megy.

Motor Spirit

Motor Spirit

Te nem tudhatod, mert Le Mansban voltál...

Histo Cup, Pannonia-Ring, 2018

2018. július 23. - Motor Spirit

img_9628.jpeg

 Amíg a pórnép Le Mans Classicon sütteti a hasát Kremer Porschék, és SL Mergák között, addig mi meglátogattuk a családias hangulatú ostffyasszonfai Pannonia-Ringet, ahol csorgattuk a nyálunk egy maréknyi öreg, és fiatalabb versenyautóra. Az idei ráadásul jubileum volt a versenysorozat történelmében, idén rendezték meg a 20. Histo Cupot. 

img_9271_1.jpeg

 A Histo Cup sorozat, nem a éppen nézők szórakoztátásáról szól, leginkább arról, hogy a versenyzők jól érezzék magukat, így magyarországon szinte egyáltalán nem reklámozzák sehol, mi is csak egy fb csoportban hallottunk az eseményről. Ezért van egy hatalmas előnye a Hungaroring Classic, Goodwood Revival, és társaival szemben, itt nincs tömeg. A versenyzők családjain, barátain kívül, csak elszórtan botlottunk bele egy-két magyar érdeklődőbe.

img_8407_1.jpeg

 Steyr-Puch 650TR, külön felhívnám a figyelmet a kidörrentőkre. Csak egy óvatos hidegindítás, a reggeli harmatos füvön, és garantáltan felébred rá a fél város/ország. Benne van a bugi!

img_8933.jpeg

 Robinson AS 2, első blikkre, a szintén Sports 2000 kategóriában versenyző, Lola T492-nek tippeltük. Erről a típusról semmit sem találni a neten, csupán a Histo Cup honlapján, a versenyzők között. Magáról a "Robinson" autógyártóról sem találni semmit.

img_8895_1.jpeg

 Itt éppen nem adta ki, szerencsére nem történt komoly baj. Formula kategóriában indultak F2, F3, Super Vee, és Sports 2000 versenygépek.

img_8460.jpeg

 A világ legszebb, és legdrágább ruhafogasa, ilyet sem kapunk a budaörsi Ikeában. Finoman kinyitod az ajtót, érzed, hogy ebben még van anyag. Behuppansz a versenyzésre nem legalkalmasabb, de elképesztően kényelmes bőrülésbe, felhúzod a vadi új báránybőr autós kesztyűdet, előtted a malomkerék méretű fakormányon, a pepita mintából rád vicsorog az arany jaguár, felette arany betűkkel "E TYPE". Ahogy túl néznél a motorháztetőn megakad a szemed a két hatalmas Smiths műszeregységben, balra a mérföldes óra, jobbra a 6000-ig skálázott fordulatszámmérő. Előtted a motorháztető alatt ott lapul a 4,2 literes, soros 6 hengeres motor. Beröffented, de szivatóval, mert még hideg a kicsike. Amint bemelegedett adsz 1-2 határozott gázfröccsöt, hallod ahogy a duplatorkú Weber karbijaid, a tütéken keresztül beszívják a legszerencsésebb levegőmolekulákat. A 4 sebességes kéziváltót egyesbe kapcsolod, és szépen lassan kigurulsz a boxból, a pályára, onnantól pedig már hadd szóljon.
img_9627.jpeg

 Ha valamire még Enzo Ferrari is azt mondja, hogy a legszebb, akkor az úgy is van. Márpedig a Jaguar E-Type esetében egyáltalán nem tévedett, ez egy műtárgy.

img_9730.jpg

Az E-Type mellett olyan klasszikus veteránokat is láthattunk a pályán, mint például a '65-ös Mustang, az Escort RS1600, a léghűtéses 911 Carrera, a 944 Turbo, a cápa 635CSi, a Zakspeed Replica Capri, vagy éppen a Morris Mini Cooper S.

img_9599.jpeg

Fotón annyira nem adja át, de a Capris srácnak pöpecül kiadta. Videóért kattintsatok ide, a piros szövegre!

img_8844.jpeg

 Egyik nagy kedvencünk volt ez a gyönyörű 1981-es Alfetta GTV6 3 literes motorral, side pipeal, "szolid" szélesítésekkel, és spoilerrel. Rendesen megszorongatta a pályán a német csodákat.

img_9613.jpeg

 3,6 liter, 6 henger, 12 szelep, boxer motor, dupla turbó, 450 lóerő, közel 600 nm, és léghűtés. Az igazán nagy fanatikusok már tudják, hogy a Porsche 993 GT2-ről van szó, a 911 utolsó léghűtéses szériájából. A 0-160-at,  gyári adatok szerint, 8,4s alatt teljesíti, annyi idő alatt, mint egy mostani szalonautó a 0-100-at. Ez bizony egy célszerszám a versenypályára, nem városban jampizásra.

img_8381_masolat.jpeg

 Egy átlagos Histo Cupos motortér, itt éppen egy második generációs Ford Escort RS2000-ben, dupla torkú karbik, tüték, toronymerevítő, semmi sallang, csak ami szükséges.

img_9361.jpg

 Néhány versenyző között elég komoly "meccsek" voltak, ezt prezentálja a Kadett GTE, és az E21 320/4  párbaja is. 

img_9267.jpg

 BMW 320 E21 Gruppe 5, akkora front spliterrel, hogy télen neki szólnak eltúrni a havat, de ha nem figyel az ember a lába elé, simán elbukik benne. A hátsó "bálna uszony" spoileren, egy átlagos család könnyen megteríti a vasárnapi ebédet. A sárvédőszélesítések, akár még könyvespolcnak is elmehetnének.

img_8719.jpeg

 Elsősorban oldtimer, és youngtimer versenyautókról szól a rendezvény, de azért néha felbukkanhat a sok öreg vas között néhány vízhűtéses Porsche, mint ez a 991 GT3 Cup is.

img_8169_masolat_1.jpeg

 A boxokba bárki bemehetett, beszélgetni, haverkodni a versenyzőkkel, szerelőkkel, kéredezgetni az öreg versenygépekről. 

img_8452.jpeg

 A 660 köbcentis Steyr-Puchtól kezdve, a léghűtéses 911-en át, a közel 7 literes, V8 Corvetteig itt bármibe belefuthatunk. 

img_8618.jpeg

 Svédek, osztrákok, szlovákok, britek, németek, fiatalok, öregek, profik, amatőrök, és még sorolhatnám. Az osztrák szervezésű Histo Cupon rendkívül változatos az indulók mezőnye.

img_8396_masolat.jpeg

 Bár itt nem vonulnak fel olyan széles, és érdekes mezőnyben autók, mint a Le Mans Classic, vagy a Goodwood Revival, ettől függetlenül, csak ajánlani tudjuk bárkinek, aki kicsit is érdeklődik az öreg autók, vagy az autósport iránt.

img_8362_masolat.jpeg

 Histo Cup sorozat idén még egyszer ellátogat, augusztus 10-12 között, a határtól egy köpésnyire lévő Slovakiaringre. Mi szívből reméljük, hogy jövő nyáron sem hagyják ki a Pannonia-Ring aszfaltját.

img_8188.jpeg

A teljes galériát itt találod: https://www.flickr.com/photos/160421392@N02/albums/72157669393033367
Van valami érdekes géped, és szeretnéd, hogy írjunk róla?
Esetleg támogatnál minket?
Dobj egy üzenetet a motorspirithun@gmail.com-ra, Instagramra, vagy Facebookra!
Facebook:https://www.facebook.com/motorspiritblog/
Instagram:https://www.instagram.com/motorspiritblog/

A bejegyzés trackback címe:

https://motorspirit.blog.hu/api/trackback/id/tr9614099823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása