Minden ami benzinnel megy.

Motor Spirit

Motor Spirit

Egyszer Minden Véget Ér...

Autók és Kávé 2018. 10. 06.

2018. október 30. - Motor Spirit

2018 október 6, nemzeti gyásznap, az aradi vértanúk 170. évfordulója, és az utolsó Autók és Kávé a Kultmobil szervezésében. Mindenki kedvenc magyar autós rendezvénye, az Autók és Kávé, 5 év, 16 rendezvény, és kb. 1500 regisztrált résztvevő után véget ért.

dsc02052.jpeg

2013.09.14. Az első Autók és Kávé a Kincsem Parkban, a Kultmobil szervezésében, az amerikai Cars and Coffee mintájára. 2018.10.06. Az utolsó Autók és Kávé, visszatérve a gyökerekhez, a Kincsem Parkban.

dsc02096-2_1.jpegNem sok autó van ami annyira megdobogtatja a szívünket, mint egy öreg, léghűtéses Porsche, ez ráadásul még rátesz erre egy lapáttal a targa tetővel, és a patika állapotával. Legszívesebben bepattanánk, és egy kis fület gyönyörködtető hathengeres boxer duruzsolással a háttérben, irány Szicília, vagy a Comoi-tó.

dsc02108_1.jpeg2,2 liter, léghűtés, boxer hathenger, farmotor, mindössze 125 lóerő, és nagyjából 1100kg. A második generációs 911 kapható volt több verzióban is, de mindegyikben ugyanaz a 2,2es hathengeres boxer motor volt, ez a leggyengébb 125 lovas 911T, de volt még egy 155 lovas 911E, és egy 180 lovas 911S is, ezen a változaton már nem ritka a 180.000 eurós árcédula sem. De még ezzel, a leggyengébb motorral is bőven elég a teljesítménye egy élvezetes hétvégi autókázáshoz, a dobogókői szerpentinen.
dsc02046.jpeg

Alfa Romeo Montreal, tömör gyönyör. Az aranykezű Marcello Gandini nevéhez fűződik ez is, mint a Lamborghini Miura, vagy a Lancia Stratos. A motorja az 1300-as Giuliaból származik, de nem úgy ahogy gondolnánk, hanem két darab Giulia hengersor van egy forgattyúsházba "összelegózva", így született a 2,6 literes, V8 szív, ami a maga 200 lóerejével 7,4mp alatt futja a 0-100at, a végsebessége, pedig 220km/h, ami még ma sem számít nagyon rossz teljesítménynek, főleg 1971-ben. rsz_dsc01823.jpg

Sajnos a Montreal sem tökéletes, ennek, pedig több okozója is van. Egyik ezek közül a Società Pompe Iniezione Cassani & Affini, vagyis Spica, ez egy elég bajos, soros, nyolcdugattyús, mechanikus benzin-befecskendező, ha pedig valami nem stimmel a Spicával, már jönnek is a bajok csőstül, nehezen indul, egyenletlen járású, erőtlen, vagy legrosszabb esetben be sem indul, az amúgy rendkívül tartós, és megbízható V8. Már csak hab a tortán, hogy a Marelli-Bosch tirisztoros gyújtás kifejezetten érzékeny a rotorokat, és az elosztófedelet érintő hibákra. Ennek köszönheti, hogy sokan nem említik egy lapon kora Maseratijaival, vagy Ferrarijaival. Ebben szerencsére a gyújtás már egy modernebbre lett cserélve.

dsc01905.jpeg

dsc02125.jpeg

Sok olyan autó volt ami már korábbi Autók és Kávékról, vagy egyéb autós rendezvényekről ismerős volt, ilyen volt például ez az air ride-al, és WRD Mesh felnivel fűszerezett, mára már elég ritka VW K70L is, vagy a gyönyörű, patika, OT-s Datsun 280Z is.

dsc01801_masolat.jpeg

Alfa Romeo 75, a Giuliáig ez volt az utolsó Alfa ami hátul hajtott. A Compomotive felnikkel, a "decens csüccsel", és a koptatóval nagyon ott van a szeren, kéne! A szokásokhoz híven, az utolsó Autók és Kávéra is előre kellett regisztrálni, ha beszerettünk volna állni a többi gép közé, mi erről sajnos lecsúsztunk a Bertoneval, de ez nem szegte a kedvünk.

dsc01916.jpeg

Nem sok dolog áll jobban egy öreg autónak, mint a gyári, korhű matricázás, különösen igaz ez a japán autókra, mint erre a pöpec Mitsubishi Celestére is. A bordó fényezés, a matricázással, és a korhű felnivel nagyon sokat dob az öreg japán vas összképén.

dsc01981.jpeg'71-es "Mad Maxesített" Chevy Nova SS, a Krazy Kutters műhelyéből. Egyik kedvenc részletünk rajta, a szoborként díszelgő dupla Holley karburátor, és a "Mad Max Scoop". Nem érdemes megfeledkezni a szintén Mad Max filmeket idéző kidörrentőről sem, ami a 8200 köbcentis V8 blokkal kiegészülve olyan hanghatással bír, hogy a kávé kicsúszik remegő ujjaink közül. Nem sok ellenfele lenne egy átlagos hangnyomás mérésen, a sok kályhacsöves "riszrakéta" között. A sportrendszámból pedig már könnyen kitalálhatjuk, hogy itt egy gépkönyves versenyautóról van szó. A legkisebb túlzás nélkül aggathatjuk rá a brutális jelzőt.

dsc01990.jpeg

Szegény Mini, mint egy matchbox, elveszik a hatalmas amerikai batár, a Cadillac Eldorado mellett. A durván 3méter hosszú Mini simán befér a Cadillac 3,2méteres tengelytávja közé, de a Cadillac, "csak" 8,2literes motorja, legalább 8x nagyobb, mint a kis, brit ikoné.

rsz_dsc01812.jpg

A megkímélt Megane Coupe, a vigyázott, youngtimer Civic, és a patkány kacsa Citroen, downpipeal, jól prezentálja, hogy milyen változatos volt a felhozatala a néhai Autók és Kávén.

dsc02012.jpeg

dsc02002.jpeg

Köszönjük a Kultmobilnak, hogy hazánkban is elterjesztették, az amerikában már kultikusnak számító rendezvényt, 5 évnyi munkájukat, szervezésüket, az egyik legszínvonalasabb autós rendezvény volt itthon. Kiváncsian várjuk a mihamarabbi folytatást!

A teljes galériát itt találod: https://www.flickr.com/photos/160421392@N02/albums/72157702969588845

Van valami érdekes géped, és szeretnéd, hogy írjunk róla?
Esetleg támogatnál minket?
Dobj egy üzenetet a motorspirithun@gmail.com-ra, Instagramra, vagy Facebookra!
Facebook:https://www.facebook.com/motorspiritblog/
Instagram:https://www.instagram.com/motorspiritblog/

A bejegyzés trackback címe:

https://motorspirit.blog.hu/api/trackback/id/tr9114311415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása