A biatorbágyi Premier Outletben 2011 óta minden áprilisban megrendezésre kerül az év első nagyobb hazai veterán autós összeröffenése az Oldtimer Premier. A tavalyival ellentétben, idén verőfényes napsütésben csodálhattuk kis hazánk szebbnél-szebb oldtimer, illetve youngtimer autócsodáit. A kiváló szervezésnek köszönhetően évről-évre egyre többen látogatnak ki ütős szerkezeteikkel. Azonban, ha nem "OT" rendszám virít rajta, csak előzetes regisztrációval juthatsz be. Amennyiben csak látogató vagy, ingyen sasolhatod a számtalan pöpec gépet.
A Kispolskitól kezdve, az amcsi vényóc' batárokig volt itt minden.
A Fox Body Mustangra a legtöbb amerikai autóbuzi fekete bárányként tekint, de attól a vényóc' még a pokolban is vényóc'.
Sanszos, hogy aznap itt volt az országban a legmagasabb az egy négyzétméterre eső veteránok száma.
Honda NSX, az autó amivel a Japánok leszerették volna nyomni az Olaszokat. Ayrton Sennát is bevonták, aki a fejlesztési fázisban rendszeresen tesztelte, majd visszajelzéseit a japán mérnökök fel is használták, így alkottak meg egy rendkívül jól autózható középmotoros sportautót, az NSX-et. Habár egyenesben nem volt a legütősebb a maga 270lóerejével(később 300), de kanyarban nem nagyon akadt ellenfele. Ez már nem csak egy autó, ez maga a megtestesült tökéletesség.
Anno Niki Lauda is ilyen Opel Rekord C versenyautóval alázott Porsche-kat. "Schwarze Witwe", vagyis Fekete Özvegy.
Néha a legváratlanabb helyeken bukkanhatunk egy-egy Bertone logora, ilyen például egy 1986-tól '90-ig gyártott kocka Volvo, a turini Bertone studio által áttervezett 780 Bertone Coupe c-oszlopa.
Nem vagyunk nagy szoci autó rajongók, de kétségkívül ez a Dacia 1440 Carpathia Sportcoupe volt az egyik legérdekesebb szerzet.
A Golf 2-ből a GTI mellett a Country változat a legkívánatosabb. Ez a példány különösen szép állapotnak örvend.
A b-oszlopra szerelt fényszóró, a külső napellenző, a c-oszlopon lévő index, illetve a fehér falú gumi nem nagy dolgok, de rengeteg dobnak az alapból is gyönyörű Volvo PV444-en.
A Renault R16-nak kifejezetten jól áll ez a sárga fényezés, pont mint egy méhecske...
Roger Moore is ilyet hajtott, Volvo P1800S "Angyal". A svédek tudták mitől döglik a légy, talán minden idők egyik legszebb Volvo-ja. Az egyenes lökhárítóról tudni, hogy ezt már Svédországban gyártották, nem pedig Angliában, ezért van az "S" jelzés.
Ezzel a pöpec zöldséges merdzsóval', azért mennék piacozni. 10/10
A cápa, és az ebihal. Itt tényleg bárki megtalálhatja azt ami leginkább megdobbantja a szívét.
'64-es Chevy Bel-Air, ekkora tepsit még a nagymamádnál sem találsz.
Babakék bajor.
1. generációs Land Rover Discovery, ez még nem a plázába járós divatterepjáró, mint a napjainkban gyártott társai, ez sárdagasztásra van. Törióra: A Honda-Rover koopreáció keretein belül ebből született a Honda Crossroad(1993-1998), ami pontosan ugyanez, csak éppenséggel nem "Land Rover" emblémával, hanem "Honda" emblémával gurult le a gyártósorról. Azonban ez csak a távolabbi országokban volt elérhető(Japán, Új-Zéland stb...)
Az idei Oldtimer Premier tökéletes kezdése volt az évnek a hazai oldtimeres rendezvények terén.
Jövőre ugyanitt!
Teljes galériát megtalálod itt: https://www.flickr.com/photos/160421392@N02/albums/72157695567821744
Van valami érdekes géped, és szeretnéd, hogy írjunk róla?Esetleg támogatnál minket?Dobj egy üzenetet a motorspirithun@gmail.com-ra, Instagramra, vagy Facebookra!Facebook:https://www.facebook.com/motorspiritblog/Instagram:https://www.instagram.com/motorspiritblog/